Kiedy myślimy o latach 60., wracamy prosto do ery „Mad Men” - kiedy palenie, picie i kontakty towarzyskie były naturalną częścią godzin pracy.
Chociaż było to prawdopodobnie bardziej powszechne w przypadku „elity”, meble w krajobrazie biurowym były przeznaczone zarówno dla biznesu, jak i dla przyjemności.
Krzesło RY to najnowszy mebel z kolekcji naszej marki Eikund. Stylowe i eleganckie krzesło RY charakteryzuje się obszernym tapicerowanym siedziskiem i niespotykanym komfortem. To prawdziwy klasyk lat 60.
Ponadczasowa elegancja
Pierwotnie zaprojektowany przez norweskiego projektanta Svena Ivara Dysthe i wyprodukowany przez Dokka Furniture, RY znany jest wcześniej z serii „3001” - składającej się ze stołu konferencyjnego, krzesła konferencyjnego, biurka, szafki, a nawet skrzynki na kwiaty.
Teraz, 60 lat później, popularne krzesło konferencyjne z jednej z najbardziej udanych serii Dokka jest wreszcie ponownie produkowane.
Stworzony dla nowoczesnego domu
Można śmiało powiedzieć, że RY doskonale sprawdza się zarówno w domu, jak iw biurze. Elegancki, ponadczasowy design sprawia, że natychmiast przyciąga wzrok, zarówno jako pojedynczy element w salonie, jak i razem w grupie wokół stołu jadalnego.
„RY to krzesło, które przyciąga. Gdy pierwszy raz go zobaczyłam, od razu poczułam świetny klimat i efekt WOW. Ogólny projekt jest dobrze wyważony, z detalami, które w pełni pokazują kunszt. Detale, takie jak lamówka i przeszycia, nadają temu wyścigowemu wyglądowi stary samochód wyścigowy, który zaskakująco dobrze sprawdza się jako krzesło do jadalni” — mówi Morten Hippe, współzałożyciel i dyrektor operacyjny w firmie Eikund.
Dzięki dzisiejszej nowo odkrytej miłości do naszego domowego biura, RY odhacza wszystkie pola pod względem użyteczności w domu dzięki funkcjonalnemu projektowi.
Wyraźny wygląd można zmieniać dzięki różnym dostępnym kolorom, tkaninom i wykończeniom - przy jednoczesnym zachowaniu subtelnego autorytetu krzesła.
„To krzesło sprawia, że chcesz go mieć”
- Morten Hippe, współzałożyciel marki Eikund
Krzesło RY jest wykonane z litego drewna, które przedstawia prawdziwy kunszt rzemiosła w najlepszym wydaniu. Krzesło występuje w dwóch różnych wersjach z podłokietnikami oraz bez. Obie wersje krzesła do jadalni składają się z tych samych części, w których produkcji potrzebne są tylko drobne zmiany.
Obie wersje krzesła mają wiele detali, ale główną atrakcją jest połączenie oparcia z poziomym łącznikiem między nogami. Ten subtelny szczegół ilustruje błyskotliwość projektu Dysthe.
Morten dodaje: „Inne ładne detale to subtelny owalny kształt nośników, wyrafinowana organiczna forma podłokietników oraz proste, ale genialne rozwiązanie montażowe. Podsumowując: to krzesło sprawia, że chcesz go mieć.”
Sven Ivar Dysthe
Sven Ivar Dysthe był i nadal jest znany jako jeden z czołowych norweskich projektantów mebli.
Ukończył Royal College of Art w 1954 roku. Po ukończeniu studiów Dysthe rozpoczął pracę dla duńskich architektów i projektantów mebli Petera Hvidta i Orli Mølgaard Nielsen w Kopenhadze. W Danii zdobył dużą wiedzę i zrozumienie skandynawskiego wzornictwa.
W następnym roku wrócił do Norwegii, gdzie jego kariera nabrała rozpędu. Przełomem była seria „1001” z 1960 roku, wyprodukowana z firmą Dokka Furniture.
Jego meble charakteryzują się eleganckim i nowoczesnym designem. Wszystkie produkty są minimalistyczne zarówno pod względem formy, jak i wykorzystania materiałów. Jednym z jego głównych celów było umożliwienie produkcji seryjnej, łącząc świetne systematyczne rozwiązania z odpowiednią ilością detali.
Uwielbiał odkrywać nowe i nowoczesne techniki i projektował RY w taki sposób, aby był wydajny w produkcji.
Krzesło ERA
Era to innowacyjne krzesło z nowoczesną połączeniem materiałów. Krzesło zostało zaprezentowane na jesiennej wystawie Stowarzyszenia Sztuk Stosowanych w połowie lat pięćdziesiątych. Prototyp Svena Ivara Dysthe ze stali, drewna i skóry został wyróżniony przez norweski magazyn Bonytt jako najciekawszy produkt wystawy.
Dysthe Zaprojektował krzesło ERA z organicznego drewna i stali przemysłowej, w wyniku czego powstało wszechstronne krzesło pasujące do wielu stylów i ustawień. Stalowa rama malowana proszkowo na czarno, drewniane oparcie w kształcie litery T gięte parą oraz lekkie i niemal unoszące się w powietrzu fornirowe siedzisko zapewniają elegancki design i wygodną formę. Dzięki możliwości układania w stosy stanowi doskonałe połączenie estetyki i czystej funkcji.
Zaprojektowane w 1956 roku